9 april 2010

Förändring....

Nu blåser förändringens vindar i mitt liv.....
försöker komma till insikt med vad jag egentligen vill!
Ex-kärleken finns där som en livboj som jag ännu inte lösgjort mig ifrån ordentligt... men det är på väg. Jag älskar honom... som min fina vän, den som jag önskar kunde få mitt hjärta att jubla och göra kullerbyttor, men som istället får det att stillsamt sucka över våra olikheter och vad vi en gång hade. Min önskan, mitt hopp, som ramlar som en sten till marken när verkligheten gör sig påmind... den verklighet som är min och hans... och som gör det omöjligt att fortsätta. 

Jag fixar det här, jag kommer att klara mig! Även denna gång! Jag är en obotlig optimist och det hjälper. Alla kärleksfulla vänner och min underbara familj gör mitt liv värdefullt... men jag vill så gärna ha det andra också. Gårdagens dikt var min verklighet, då och nu!

Kanske är det så det kommer att vara?
Det är enklare att förändra yttre ting än sin själ.. även om den också är föränderlig.
Kände att jag behövde lite färg i tillvarons vindlingar, så jag gjorde enkla förändringar i mitt hem häromdagen. Och... voila! Det blev varmt, kärleksfullt och harmoniskt... och det får väl räcka så länge... tills den rätte knackar på!

4 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Ibland önskar man att man hade en av och på knapp till sina känslor, fast då hade man inte heller lärt sig ngt av det och heller inte änt ngn skillnad.. Så det kan nog vara bra att känna olika "negativa" känslor med, antagligen..

Fint det är hemma hos dig..

Kram Mia

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Ja du Pia, du beskriver så fint precis vad jag också känner. Men man kan inte låtsas känslor som inte längre finns, men sörja dem - det kan man. Kram!

Tina sa...

snyft... du skriver så fint & rakt från hjärtat min vän!!
Ja, klart du fixar detta!! Du är en positiv & kärleksfull kvinna med en jävla ( ursäkta mitt ord val =) styrka!!!
Jag önskar jag kunde ge dig en varm kram fylld av allt du kan tänkas behöva just nu.. men vi bor för långt ifrån varann.. men jag sänder en här & hoppas den når fram!!
Varm KRAM Tina

Annika Estassy sa...

Jag önskar dig en underbar vår Pia, full av kärlek.
Och dina nya gardiner är helt enkelt underbara!