23 juni 2015

Smärtfri = tacksam och energifylld!

Trots den härliga midsommarhelgen som gått, i sällskap av vänner, nära och kära så har min rygg trilskats rätt ordentligt.
Hade haft konstant huvudvärk i mer än en vecka, så igår på jobbet bestämde jag mig för att ringa en naprapat jag varit hos tidigare, trots att jag ska träffa min sjukgymnast på torsdag. Fick en tid redan igår eftermiddag och blev behandlad på allehanda sätt, med TNS, ultraljud, massage och töjningar. Mycket riktigt hade jag några ordentliga låsningar längs hela ryggraden som jag blev av med.
Han sade: "Imorgon kommer Du att känna Dig mycket bättre, de spända musklerna kommer att ha släppt sitt grepp tills dess. Ge det 24 timmar, så är Du som ny igen."

Efter en fullständigt gräslig förmiddag på jobbet med fortsatt huvudvärk och ont i kroppen så vände det, nästan exakt 24 timmar efter behandlingen. Helt otroligt!! Den konstanta värken som är en riktig energitjuv försvann och energin och orken kom tillbaka. Bestämde mig för att åka hem och koka jordgubbssylt, förra sommarens sylt börjar ta slut och barnbarnen älskar den till pannkaksluncherna vi brukar ha hemma hos mig när de är här. 

Tänk en sån skillnad det gör i livet att slippa smärta. Det är inte ofta jag är helt smärtfri, men just nu är jag det och det gör mig oerhört tacksam.

Inga kommentarer :