28 januari 2011

Fundering...

Med tanke på  mitt förrförra blogginlägg så har jag funderat lite på det här med att ha läsare och följare av sin blogg.
Min fråga är då om det förpliktigar att skriva varje dag när man har trogna läsare??
Svår fråga tycker jag, eftersom jag själv skriver när jag har någonting att skriva om... vilket jag ju egentligen har för det mesta, men ibland inte har någon lust att skriva om, eller att tiden fattas.
Ofta är det faktiskt tiden som det hänger på. Jobb hela dagen, träning när man kommer hem och eventuella andra sysslor.. så ibland finns inte orden. Orden som gör att jag skriver... orden som gör att någon läser... för jag vill ju att det ska vara ord med känsla, innebörd och mening.
Inte bara tomma ord.... som det här!

4 kommentarer :

delfinolins hälsoblogg sa...

Din blogg är inte tomma ord :)
Dina inlägg är fyllda med värme o eftertanke :)
Ibland har vi ju bara inte tid, eller så saknas orden :)
Varm kramis för dig o dina inlägg, som jag verkligen gillar att läsa :)

Maria Björkman sa...

Inte ska man känna tvång att blogga varje dag! De som följer, följer ofta flera olika bloggar, och det gör att man alltid har något nytt att läsa. Sen har man sina favoriter, och det är klart att man kollar dessa varje dag och önskar att det kom något nytt. Men desto kärare när det kommer!

anette sa...

Lyssna till ditt hjärta Pia..
Om du känner förpliktelser till dina följare? då tycker jag att du ska tänka om, fundera på varför du starta bloggen från början. Låt dina följare få glädjas istället åt dina funderingar och tankar när Din lust är framme, istället för att det ska vara ett "måste" som en "betalning" till sina följare.
Den som följer din blogg följer också med i ditt flow. Även när man inga nya ord har så kan ju följaren passa på att titta tillbaka i arkivet och botanisera lite på bloggen, för jag tror inte att alla har hunnit med allt godis som finns under etiketterna tex.
kram

Pia sa...

Tack Delfinolin, Maria och Nettan, Era kommentarer värmer mig och Ni har så rätt, de bloggar man tycker om följer man oavsett om inläggen kommer varje dag eller mera sällan.

Och från början var ju anledningen till mitt bloggande helt och hållet för min egen skull, så jag är bara glad och tacksam för alla som hittar något tänkvärt eller läsvärt bland mina ord.

Kramar!