15 januari 2011

Lust, glädje och förnöjsamhet...

Efter att under några månader bitvis ha känt mig otillfredsställd med hälsa, själ och tillvaro och haft svårt att vänja mig vid att leva ensam, börjar saker och ting sakta utkristallisera sig.
Har hittat underbara vänner som får mig att växa och må gott, skratta och njuta, och också ex-särbon och jag har hittat ett skönt förhållningssätt till varandra som gör att vi fortfarande umgås ibland.
Jag fick också möjlighet att få några coachsamtal av en god vän som håller på att utbilda sig till coach och har nu träffat henne en gång för ett första grundläggande möte där vi pratade om vad i livet jag ville fokusera på, vilket blev hälsan, som är starkt åsidosatt. Skönt att bli tvingad att tänka till, ta ställning till och faktiskt bli ifrågasatt kring huruvida stor sannolikheten är att jag kommer att klara det jag vill uppnå eller inte.
Det har börjat bra! Givetvis tack vare vårt samtal, men kanske också på grund av att jag redan hade bestämt mig, men behövde det stöd jag får av henne. Tränade två gånger veckan som gick, tänkte på vad jag åt och började skriva träningsdagbok. Idag är det lördag och jag unnar mig både lättja och gott att äta... men det är ju balansen som är så viktig att hitta!


Energin är tillbaka och efter att ha läst lite om ayurveda på sista tiden, så känns det som många tips ur den läran vore värda att anamma. Var och en blir salig på sitt och man behöver ju inte bli fanatiskt när det gäller någonting. Det är som jag önskar att man kunde göra med de politiska partierna vid ett val.... man plockar godbitarna ur det man tror på, använder sunda förnuftet och hittar det bästa för sig själv.

"Att gå igenom livet och underskatta sig själv,
är som att köra bil med handbromsen åtdragen"
Maxwell Maltz

4 kommentarer :

delfinolins hälsoblogg sa...

Wow, håller tummarna för en lika fin fortsättning för dig min vän :)
Peppande kramisen mä pepp o allt gott NU :D

Photo by Maria sa...

Man måste kanske ha lite motgångar och depp i livet för att man skall kunna hitta i livets snåriga värld.. Du är på rätt väg nu..

Kramar Mia

Pia sa...

Tack för peppande kommentarer.

Kram på Er!

Anonym sa...

Gillade ordspråket du dela på din sida, det fick mig att tänka till. Tack så mycket.