21 mars 2012

Lever...

Jodå, nog lever jag alltid! :)
Bloggen har väl inte högsta prio direkt, men jag tänker på den nästan varje dag i alla fall. Det har blivit lite glesare mellan inläggen, och det har ju också sin förklaring.
Veckorna har rusat fram, har varit fruktansvärt trött när jag kommit hem från jobbet och inte orkat så mycket och några dagar har jag också stannat kvar lite längre. Äldste sonen har hunnit vara hemma på besök, den yngste likaså. Har träffat en gammal go vän som jag inte sett på över 30 år och vi hade en supertrevlig kväll i Stockholm för 1,5 vecka sedan. Mellanmusketören har hunnit fylla 5 år för några dagar sedan och snart fyller jag själv år igen! Inget märkvärdigt förvisso, men jag gillar ju att ta alla tillfällen i akt att fira och samla nära och kära. Kanske blir lite körigt med tanke på att jag kommer hem lite senare om dagarna, men vill man så går det är ju en devis som jag brukar leva efter!


Idag har vädret verkligen visat sig från sin bästa sida, solen värmde genom bussfönstret i morse, så om man blundade kändes det som sommar. Det är ljuvligt med det tidiga ljuset om morgnarna och jag njuter av varje soluppgång... i alla fall något positivt med att gå upp vid femtiden på morgnarna. :)
Lev, älska och skratta kära vänner... våren är i antågande!

1 kommentar :

Sfinxen46 sa...

God Morgon! Nu ringer klockan snart och du skuttar glatt upp ur sängen, som du gör varje morgon antar jag. Önskar jag gjorde desamma. Jag är vaken men skuttar inte direkt. Hur är bussresan och får man prata på bussen numera, den tiden på morgonen? Har själv pendlat en gång i tiden och var man lite för talkativ på morgonen så gillades inte det. Många räknade in den timmen till sin sovtid. Ja jag har just ätit min första frukost och går väl till sängen igen:) Fördelen med pensionärsyrket:) Ha en trevlig dag. Kram