16 februari 2011

Slödag/sjukdag = filmdag..

Vaknade överlycklig i morse för att jag sovit som en stock hela natten utan att behöva gå upp och ta värktabletter för att lindra det onda såret i halsen och hoppade nästan jämfota när jag kände att svullnaden gått ner lite så att jag kunde svälja ordentligt... men sen så tog det stopp!

Har varit extremt trött, så dagen har tillbringats under en filt på sängen med en trave filmer att se i datorn och min bok på nattduksbordet. Nog är det väl lite motsägelsefullt att medicin som ska göra mig frisk gör mig trött istället. Fast jag tröstar mig med att det är övergående och att jag snart är uppe och skuttar igen, för energin brukar det inte vara något fel på i vanliga fall.


Har i alla fall hittills sett tre filmer idag; "Den vita massajen", en sann historia baserad på en roman av Corinne Hofmann, "Älskaren", en mycket sensuell film baserad på Marguerite Dumas delvis självbiografiska roman och "Letters to Juliet", en ny riktigt härlig feelgood-film. Jag kan varmt rekommendera dem alla tre.... men nu blir det nog en film till innan jag ska sova,
vilken vet jag inte än.

3 kommentarer :

Anna sa...

Bra och vila så man blir frisk!
Vita massajen har jag sett och läst alla böckeerna, gillar verklighetsbaserade.
Hoppas du är piggare idag.
Kram

Aryel sa...

Var rädd om dig och se till att bli ordentligt frisk innan du sätter igång med det du längtar efter. Jag vet.... det är lite tålamodsprövande... men så viktigt för din framtida energi!

delfinolins hälsoblogg sa...

Lite mys mitt i allt elände då :)
Men om du fick välja, så . . .
Drick mycket vatten min vän, gärna ljummet, för slemhinnorna i halsen är sköra nu :) (oj, nu är jag igång igen) . . .
Skickar kraft o läkande energier till dig med en vaarm o goan kram NU :D