8 juli 2011

Semesterstart...

Dagarna innan semestern börjar är alltid de skönaste! Förväntansfulla, avkopplade och nedvarvade. Jobbet flyter på som aldrig förr och även om jag fått ytterst lite sömn och till och med försov mig 2,5 tim i onsdags morse så har jag varit förhållandevis pigg. 
Pigg av lyckoendorfiner för att jag vet vad som väntar! :)

Avslutade arbetsdagen med en halvtimmes massage på Lyftet på jobbet och for sedan hemåt i Joy, som jag dagen till ära tog istället för bussen. Väl hemma i mitt lilla sommarparadis gick jag till garnbutiken och inhandlade lite mera garn och fick ännu mera handarbetsinspiration, köpte en glassbägare och satte mig på kajkanten vid Societetsparken och insöp den annalkande semesterns sötma och tittade på det glittrande vattnet och njöt av de ljumma vindarna. 
Det var en stund av här och nu!


Hade kommit överens med svärsonen om att jag skulle komma och hämta den äldste musketören efter middagen för att tillbringa kvällen och morgondagen med mig. På begäran åkte vi till McDonalds, fikade hos ex-särbon, handlade picknickmat till imorgon om vädret håller i sig och köpte godis och film. 
Oj, oj, oj, vad sent det blev, men både mormor och Emil hade en njutningsfull kväll!
Nu väntar bara resten av semestern!!

1 kommentar :

Anna sa...

Va härligt de låter, inge stress utan bara ha de bra.
Kram