21 november 2012

Dagens höjdpunkt..



En sån härlig dag!!
Efter fyra timmars jobb och jag skulle fara hemåt kom jag på den genialiska tanken att om jag promererar från Lilla Essingen till Tekniska högskolan så har jag min dagspromenad avklarad och kan ta det lugnt när jag kommer hem, precis det som är meningen med att inte jobba hela dagar. Sagt och gjort! Vädret var skönt och kängorna hade jag på mig. Hade det varit högklackat hade jag inte ens kommit på tanken att gå så långt. 
Det var en skön promenad och jag kände mig så nöjd när jag satte mig på bussen.
Väl hemma drack jag en stor mugg te, surfade lite på nätet och tog sedan en tupplur på ungefär en halvtimme, innan det var dags att bege sig till kvällens yoga.
Ett yinyogapass som blev dagens höjdpunkt! Jag kände en stor tacksamhet över att jag har en kropp som kan njuta trots värk emellanåt. Ikväll kommer jag nog att somna ovaggad!

Inga kommentarer :