8 november 2010

Skör som kristall...

Idag rämnade masken! Jag brast i tårar på jobbet för att jag återigen är inne i en period då smärtan i nacken tar övertaget över mitt sinne. För att huvudvärken för tillfället är konstant och yrseln gör mig illamående. För att alla har så mycket att göra och att jag går med ständigt dåligt samvete över att jag inte orkar som jag brukar och borde.

Jag har slutat tala om hur jag mår, den som känner mig eller SER mig, ser det i mina ögon för det är ögonen som reflekterar min själ och mitt kroppsspråk är talande.

De som inte ser det tycker förmodligen att jag bara gnäller igen om jag säger något, men jag tror ingen skulle vilja byta med mig.
Vi ska vara rädda om vår hälsa och kropp, för den kan bli skör som kristall.


Fråga aldrig någon om hur den mår,
om Du inte har tid att höra sanningen och verkligen bryr Dig!
Idag har jag ont!

5 kommentarer :

Marie sa...

Kramar i massor kära vän.

Jenny L sa...

Tänker på dig Pia! Kram

anette sa...

Dina sista rader är så sanna, fråga aldrig om du inte orkar höra...
Och detta med nackvärk, yrsel, illamående och även migrän är jag alldeles fööör bekant med, och som du även säger, det syns i ögon och kroppspråk vilken status ens kropp är i .
Jag orkar inte heller prata om det så ofta, men det besöker mig mer än ofta.. Önskar dig en snar förbättring så du känner dig lite mera hel och orkar ladda till nästa skov, jag lider med dig..
Krya på dig och varmaste kramen

Helene sa...

Lämnar av en kram här och hoppas, hoppas att det känns lite bättre... *kram!*

Livskrafter sa...

Fina Pia. Jag vet så väl hur det här känns och hur allt ibland skaver mot själen. Ibland går liksom ALLT i uppförsbacke, Komihåg att allt vänder och inget är konstant
Stor kram till dig från mig
Emma