29 november 2010

Min nya ögonsten...

Har återhämtat mig efter torsdagkvällens omskakande upplevelse och nu hittat en ny ögonsten. Älskar, som bekant, att köra bil och skulle inte vilja vara utan den frihet det ger mig. Det är en av mina största avkopplingar på sommaren och jag njuter av att kunna ta mig ut i naturen eller till havet...
att ta en tur till min älskade son i Skåne eller hälsa på goda vänner i Dalarna.


Det enda krav jag har är att den är pigg, tuff och sticker ut lite! Ex-särbon hade på bilfirman där min gula pärla står tills den blivit värderad, sett den perfekta bilen...  jag tittade på den på nätet och blev blixtkär. Innan besöket på akuten i lördags var vi och provkörde den. Det kan låta banalt, men när jag såg registreringsskylten JOY, visste jag att det var ett tecken, jag bestämde mig bums och nu är den min! En Skoda Fabia Elegance -09 med massor av finesser och extratillbehör. Jag kommer att vårda den ömt!

4 kommentarer :

anette sa...

Grattis till nybilen !
den ser ju helt perfekt ut och reg namnet skvallrar ju om glädjen du kommer att få med den.
Njut och ha riktigt mysiga bilturer med den.
varm kram

Photo by Maria sa...

Så fin liten bil.. Grattis till den..
Kör nu försiktigt så det händer något mer..

Många kramar..
Mia

Annika Estassy sa...

Grattis till nyförvärvet - det var meningen att den skulle bli din!

Pia sa...

Tack alla! Vi har verkligen blivit polare - bilen och jag! :)