2 november 2010

Det svarta hålet...

I min värld finns ett svart hål.... inte så djupt, men tillräckligt för att man kan trilla ner i det om man snubblar lite lätt. Jag kallar det för ensamhetshålet! Ju ostadigare jag är på benen, ju lättare ramlar jag ner i det. Och varje gång jag haft lyckan att få ha haft mina älskade barn, barnbarn eller kära vänner hos mig och de lämnar mitt hem så blir jag lite vimmelkantig och snubblar. Igår ramlade jag ner i det igen! Ensamhetshålet står där och gapar för att ta emot mig och efter en stund så spottar det upp mig igen.
Hur mycket jag än tycker om mig själv, trivs med min tillvaro eller arbetar med min personliga utveckling, så gillar jag verkligen inte att vara ensam när jag blir tvingad till det. Jag hatar det!! Fast jag vet att det inte är farligt att snubbla lite heller!


Försov mig i morse för att jag stängde av klockalarmet istället för att snooza och föll då in i en sömn där jag drömde en dröm som var så klar och tydlig när jag vaknade.
Jag drömde att jag var med mina arbetskamrater på en resa till Neapel (av alla ställen?!). Vi hamnade på en hög avsats, likt en bro som delat på sig ovanför en djup flod, fylld av kristallklart vatten, på vilkens botten låg ett stort vackert öga och tittade upp mot mig. Det var ofantligt vackert, men höjden gjorde mig paralyserad och jag blev jätterädd, så jag lade mig ner på mage på avsatsen och började hasa mig bakåt från kanten, när den istället började svikta. Jag blev ännu räddare, då någon kom och fastgjorde den sviktande delen. Så fort detta skett kände jag ett stort lugn sprida sig genom kroppen och var inte rädd längre.

Är ingen drömtydare och vet inte vad allt står för, men kanske kan det betyda att jag nu gått in i en ny livsfas... där det finns både djupa vatten och trygga stigar. De djupa vattnen skrämmer och fascinerar, medan de trygga stigarna trots sin trygghet blir alltför välbekanta och tråkiga.
Kanske ville drömmen få mig att släppa taget och våga lite mer?!

6 kommentarer :

anette sa...

Du har nog nyckeln till dina drömmar, lås upp och följ den känslan du nu fick av drömmen..
Varm natt kram

Photo by Maria sa...

Känns som att den drömmen betyder något bra.. Kanske en ny livsfas som du säger..

Kram Mia

Helene sa...

Kan inte mycket om drömtydning men det låter riktigt, riktigt spännade. Särskilt när du haft en sån speciell dröm. Går kanske att googla något... Den kanske vill säga något viktigt..

Hoppas att du börjat kika upp ur det där tråkiga hålet. En omtänksamhetskram kommer här:

Kram!

Jenny L sa...

Jag kan inget om drömtydning, men känner helt och hållet igen mig i din hatkänsla mot att tvingas till ensamhet. Att kunna välja ensamhet är en lyx, att tvingas till det ett fängelse.

Annika Estassy sa...

Vilken spännande och vacker dröm! Det sägs att alla drömmar handlar om en själv så jag tror på din teori om att du är på väg in i nästa fas, en bra fas.

Pia sa...

Vad roligt att Ni upplever drömmen som positiv! Känslan när jag vaknade var behaglig, så det blir nog bra!

Kram till Er alla! :)