1 december 2010

Slumpen är ingen tillfällighet...

Att det finns en mening med allt som sker i livet är en övertygelse som blir starkare hos mig ju äldre jag blir och ju mer jag upplever. Det är inte alltid man förstår vad som är meningen precis när det sker, speciellt inte om det händer tråkigheter,
men så småningom kommer man att förstå varför.


Varje gång mitt liv fastnar i smala hjulspår får jag av en slump ett telefonsamtal från en nära vän som jag mycket sällan pratar med... tror dock att slumpen inte är någon tillfällighet, utan livets sätt att ingripa. De samtalen påminner mig om mina drömmar, vem jag är och hur jag vill att mitt liv ska se ut... och jag får ny energi till att fortsätta min egen väg. De kommer som en vägvisare och jag känner mig alltid lycklig och tillfreds efteråt.
Idag är en sådan dag!

3 kommentarer :

golda-golda sa...

Hej Pia!
Vilken fin och tänkvärd blogg du har.
Titta gärna in på min som ett heter "Reflektioner i livet"
/*Golda*

Marie sa...

Livet är inte tillfällighet...Kram

Pia sa...

Välkommen Golda, och tack för fina ord! Ska kika in hos Dig!

Marie, livet är verkligen ingen tillfällighet..

Varma kramar till Er båda!