31 december 2010

Reflektioner kring tid...

Sitter här i min soffhörna, som är så trygg och välbekant för mig, och tänker på året som gått. Jag tror att det är klokt och välbehövligt att ibland reflektera över händelser som skett under en tidsperiod i livet för att kunna gå vidare, stanna kvar i, eller komma underfund med att man kanske inte behöver så stora förändringar som man tror. Lite som att knyta ihop säcken, eller lämna en liten dörr på glänt...

Precis som förra året, har detta år bestått av ömsom vin, ömsom vatten, vilket ju är livets gång längs den krokiga men härliga vägen. Den största händelsen är nog att yngste sonen flugit ur boet, nu står på egna ben och är på väg att mogna till en fin ung man... en naturlig del av livet, men som ändå lämnat en tomhet här hemma eftersom jag fått vänja mig vid att leva ensam.  Äldste sonen träffade i början på året en underbar tjej som jag tagit till mig av hela mitt hjärta och de förlovade sig för några månader sedan, något som glatt mig extra mycket.

Att mina tre barn och barnbarn är mitt livs största kärlekar är ingen underdrift och min önskan inför 2011 blir naturligtvis att vi alla ska få ett år fyllt av hälsa, kärlek och värme. Tänker ofta en tacksamhetens tanke över hur fantastiskt livet är om man bara tar sig tiden att stanna upp, reflektera och njuta av det lilla....


2011 fyller jag 50 och jag tänker skapa mig det bästa året på länge!
Det ska fyllas av kärlek, vänskap, utmaningar, hälsa och harmoni
och det är vad jag också önskar Er alla!

DANSA..
som om ingen kan se Dig!

ÄLSKA..
som om Du aldrig blivit sårad!

SJUNG..
som om ingen kan höra Dig!

LEV..
som om paradiset var på jorden!
 
Visa omtanke, kramas mycket  och glöm inte bort att ett leende kan smälta isberg!

5 kommentarer :

delfinolins hälsoblogg sa...

Åh så fina ord :)
Jag håller verkligen tummarna för dig o din kärlekar att ni får ett underbart år 2011, för det är ni värda :)
En livsnjutande o välmående kraaam
från "mig" i min Vik, där faktiskt solen verkar vara på väg att lysa upp dagen :D

Goldas Blogg sa...

Ja ny utmaningar och möjligheter väntar på oss 2011.
Gott nytt år Pia!
Nyårskram från Golda

anette sa...

Önskar dig ett njutfullt Och ett riktigt Gott Nytt År ! varm kram

Photo by Maria sa...

Önskar dig ett kanon år med en massa lycka och glädje..

Kram Mia

Marie sa...

Vilka bra råd du ger oss inför detta året. Att sjunga, älska, dansa och leva. Önskar dig en underbart år! Kramar