12 december 2010

Vinterhelg med värme...

Hoppsansa vad helgen flög iväg som vanligt! Var dunderförkyld i slutet av veckan så jag trodde aldrig att jag skulle orka något överhuvudtaget... men men, lite whisky, glass och finsk sisu gjorde susen, åtminstone liiite!

Eftersom sonen fyllde år i torsdags åkte han hem med mig efter jobbet i fredags och blev gratulerad av mormor och morfar, mig och hans far, samt lite kompisar och flickvän på lördagen. Vi hade gått ihop oss om ett kombinerat säsongskort för Järnkaminerna och Djurgården fotboll för hela säsongen 2011, så nu kan han se alla matcher och han blev överlycklig! Vi åt tårta och hade det trevligt innan jag for iväg med mina härliga tjejkompisar på böljan den blå på en julbordskryssning på Viking Line från Kapellskär. God mat, dryck och härligt hjärtegott sällskap är det bästa som finns och jag vet inte vad jag gjorde utan mina underbara vänner. Vi hade supertrevligt och även fast jag inte var riktigt i stöten så förtog inte förkylningen det roliga!


Försök till en promenad idag resulterade i lite fina vinterbilder, men ögonen och näsan rann så det blev bara en kortis innan jag blev bjuden på middag hos älskade dottern.


Julen närmar sig med stormsteg och jag har ännu inte börjat tänka på julklappar, men nu när barnens födelsedagar är avklarade så kan jag börja fokusera på den. Det blir en julafton i all enkelhet tillsammans med den yngste sonen hos dottern med familj och det är den bästa julklappen jag kan få. Till min stora sorg jobbar äldste sonen över julen, så han och fästmön kan inte komma hit förrän till nyåret, men då får jag rå om dem också några dagar.

5 kommentarer :

delfinolins hälsoblogg sa...

Vilken tur att du inte blev sängliggandes o kunde fira sonen o därefter åka iväg på härlig resa :)
Vill man så kan man :)
Blir så glad av din livsglädje :)
Förebygg förkylningar o sjukdomar genom att ha vitlök o färsk riven ingefära till maten :)
Wiskey är effektivt, men i längden är det näringsrik mat med mycke antioxidanter som hjälper - och naturligtvis - Livsglädje :)
Kramis mä livsglädje för ett friskt och glatt liv NU :D

Photo by Maria sa...

Vilken mysig helg du fick och det utan att vara sjuk :-)

Ha nu en bra vecka..

Kram Mia

Goldas Blogg sa...

Härlig helg du har haft. Krya på dig!
Kram

Marie sa...

Många sköna upplevelser med familj och vänner, det behöver vi. Kram och njut nu av dagarna.

Nincasol sa...

Underbara Pia.

Hoppas att förkylningen gett med sig lite.
Tittar på dina härliga foton.
Hon till vänter, längst fram, med uppsatt hår, klädd i svart med ett långt silver halsband är väldig lik mig till utseeendet.
Men Hallå!
Jag minns inte att jag var med på den festen.
Va? Va?

Fina Pia.
Ha det jättegott och sköt väl om dig säger jag med en riktigt varm kram.