2 december 2010

Lust till livet...

Upptäckte till min glädje att jag fått en ny följare av min blogg idag, så jag hälsar Cecilia med den tänkvärda bloggen Kärvegård konsult välkommen!

Roligt, speciellt som jag börjat få skrivlusten tillbaka igen!

Börjar komma ikapp mig själv, känner hur energin är på väg tillbaka och lusten till min kreativitet vaknat till liv efter några månaders vila. I morse när jag tittade ut över min sovande stad och såg alla undersköna vintervita träd inbäddade av ett rimfrosttäcke längtade jag ut med kameran som legat oanvänd ett tag nu.
Det är svårt att hinna med fotograferandet när man åker till jobbet när det är mörkt och kommer hem när det är lika mörkt, men jag har nu tagit ledigt imorgon fredag och på måndag för att få en extra lång helg för återhämtning, så då ska jag passa på! Ser fram emot en skön sovmorgon, frukost i sängen med en bok och sedan en promenad ut i den vackra vintervärlden med älsklingskameran över axeln.

Den nya symaskinen står och väntar på att börja bli använd, så nu ska jag också passa på att gå igenom instruktionsboken trots att det bär mig emot. Lite hemmapyssel inför helgens glöggmys med singeltjejerna står också på listan.
Det är härligt att ha fyra (nästan i alla fall) oplanerade dagar framför sig!

Inga kommentarer :