7 januari 2011

Yasuragi...

Vilken härlig vecka! Energipåfyllnad på högsta nivå med lediga dagar att göra precis vad jag önskar, några dagars arbete och som pricken över i:et dotterns och min julklapp, en övernattning på Yasuragi Hasseludden!
Vi beslutade oss för att ta vara på hela gårdagen, eftersom incheckningen på vårt rum inte var förrän kl 16:00, så vi tog min lilla bil och åkte redan på förmiddagen för att gå på bio och fika i Sthlm innan vidare färd till Hasseludden.
Vi såg "The Tourist" med Angelina Jolie och Johnny Depp och jag måste säga att jag blev positivt överraskad. En film med bra underhållningsvärde, vackra miljöer, snygga skådespelare och en rätt ok story med oväntat slut (eller inte, om man som jag nästan listat ut poängen!) Helt klart sevärd i alla fall! En mysig fikastund fick vi innan filmen också.


Resten av dagen efter ankomst till Yasuragi förflöt i stilla harmoni, med varma bad, lugn och ro. En sagolik 4-rätters japansk middag krönte kvällen och både dottern och jag var alldeles lyriska. Efter dignande frukostbord blev det ytterligare en badstund innan det var dags att bege sig hemåt, uppfyllda av en värme och ett lugn som kändes härligt! Dottern var lycklig, nöjd och tyckte att hon inte kunde ha fått en bättre present, vilket ju var det som var meningen.
Min "lilla" goa Pippilotta och jag!!

4 kommentarer :

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Gemensamma upplevelser är verkligen bästa presenten!

delfinolins hälsoblogg sa...

Åh, så härligt ni har haft det :)
Vilken kraftfull start på året :)

Jag vill också åka dit - njuta, ta det lugnt, bada osv :)

Och tänk om jag skulle extraknäcka där - Jag är ju shiatsuterapeut :)
Tänk oxå om jag fått pyssla om er två, så mysigt det skulle varit :)

Varma kraamen på dig o dottern, mä allt bäst NU :D

Goldas Blogg sa...

Åh, så härlig ni har haft det. Vi bör unna oss då och då att njuta av spa- och badanläggningar som finns runt vårt avlånga land. Roligt att din dotter gillade det också. Min äldsta dotter är alldeles "tokig" i japan och deras mat och seder just nu. Hon skulle nog också trivas på Hasseludden men det är lite långt dit för oss. Men vi har andra anläggningar som vi åker till men inte lika japan inspirerade.

Anonym sa...

Håller med Golda.
"Åh så härligt ni har haft det"

Tänkte faktiskt skriva precis så där efter att jag läst ditt inlägg då jag upptäckte att Golda redan skrivit detsamma.

Lite lustigt ändå. Men jag vet ju att Golda och jag har mycket gemensamt i våra själar.
Tror att du och jag Pia har detsamma.

Varm Kram och trevlig fortsättning på det nya året från Ninacian.