21 januari 2011

Min "blogghörna"...

Varje kväll efter jobb, träning eller andra aktiviteter, kryper jag upp en stund i min soffa, lägger fötterna på soffbordet, tar laptopen i knät och loggar in på facebook, hotmail och bloggen. Surfar runt och tittar på tapeter, möbler, musik, böcker, filmer, resor och en massa annat smått och gott. Lägger in nytagna fotografier, fixar och redigerar. Scannar in gamla foton och minns. Skriver, funderar och diktar. Det är inte svårt att få tiden att gå när man sätter sig här och ofta får jag säga åt mig själv på skarpen, som Pippi Långstrump, att NU Pia, nu får Du faktiskt ta och stänga av den där fyrkantiga saken i Ditt knä och göra något annat en stund!!
För det gör jag ju faktiskt!
Och jag tror att min "blogghörna" alltid kommer att finnas på just den här platsen, även när jag fixat i ordning mitt själarum...


Bloggvännen Anette med bloggen Anette´s skickade mig en liten utmaning häromdagen som jag antagit. Nyfiket undrar hon hur min blogghörna ser ut, så bildbevis finns nu ovan.
Nu skickar jag denna vidare till
och
för jag är också väldigt nyfiken av mig.
Var skriver Ni ner Era snilleblixtar, funderingar och Er inspiration?

7 kommentarer :

Maria Björkman sa...

OK Pia, utmaningen antagen. Rapport från hörnan kommer på bloggen vilken dag som helst!

Photo by Maria sa...

Den bilden kommer en inte än på ett par dagar eftersom att jag hinner nog inte i morgon, men påsöndag då skall jag :-) Och kommer den inte så påminn mig för jag har bra minne men det är väldigt kort ;-)

Kram Mia

Kim M Kimselius sa...

Din blogghörna ser trevlig ut och jag håller med dig, det är lätt att fastna bland alla bloggvänners intressanta inlägg. Kram Kim

Monika Häägg sa...

Det ser fint ut! Jag tror jag har fått den här utmaningen vidare av Maria! Så så småningom skall jag visa min blogghörna!
Fastna! Ja det gör jag också ibland!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Okej Pia! Utmaning antagen:)

Nincasol sa...

Tack Fina Pia för dina empatiska kommentarer hos mig.
Har svarat på dem först idag.
Ledsen för att det dröjde så länge.

Mysig blogghörna du har.
Själv sitter jag oftats vid köksbordet och bloggar eftersom ryggen mår bäst där.

Varm kram från Ninacian

anette sa...

Tack Pia för att du antog utmaningen som jag fick :).
Skön och mysig plats ser det ut att vara ;)
varmaste kramen