23 augusti 2011

Lyxledig...

Så här tredje veckan efter semestern känns det lite extra lyxigt att ta en semesterdag för att bara njuta av dagen efter mitt röntgenbesök på morgonen. Fötterna är nu röntgade och i fredags fick jag veta att min fotoperation blir den 6 oktober. Hade hoppats på att det skulle bli av i september, men å andra sidan hinner jag ju nu njuta av den första höstmånaden och önskar att den blir så där sprakande vacker som bara september kan vara!

Har sytt min tygfond klart, lagat en supergod lunch som jag avnjutit med trevligt sällskap och ska nu strax tvätta köksfönstret och byta gardiner. Solen strålar från en blå sensommarhimmel och jag fick en energikick som måste tas vara på.... så latmasken får gå och gömma sig!


I lördags hade jag "min" dag för bästa tjejgänget och vi var på The Studio i Stockholm för att vara modeller för en dag. Vi hade underbart roligt och blev väl omhändertagna av en superduktig och trevlig ung tjej som fotograferade oss. Efteråt hade jag bokat bord på Restaurang Cypern, där vi åt en fantastisk grekisk middag innan det bar av hemåt mot Norrtälje igen.


I söndags bjöd jag hem älskade dottern med familj för att inviga matgruppen i vardagsrummet och tänk att jag till och med fick ihop lite kantareller till svampsåsen på svampturen innan. 
Känner att jag är på väg in i min bästa tid på året och hemmet får sig en ordentlig förvandling rum för rum.

Själaron infinner sig...

1 kommentar :

Photo by Maria sa...

Vilken härlig liten lyxsemesterdag du fick och så din dag du hade med tjejerna.. Härligt!!

Fin bild på dig blev det ju med =)

Kram Mia