24 december 2011

Julenatt...

Så har fredagskvällen övergått i julaftonsnatt... 
skinkan är ugnsbakad och avsmakad...
den röda spetsduken som kommer fram till jul, ligger på matrumsbordet, 
där ljusen på ljusbrickan lyser sitt varma sken och frukten pryder sin plats i skålen.
Granen är klädd och fin och klapparna som jag omsorgsfullt slagit in väntar på att få öppnas av förväntansfulla händer.
Det är något visst med denna natt, då lugnet lägrar sig som en mjuk filt efter veckans julförberedelser och jag sitter ensam i soffan och njuter.
Elias har gått och lagt sig och hans Elin sitter i köket och julrimmar till några julklappar.
Tillvaron känns rofylld och harmonisk efter senaste veckornas omtumlande tankar och händelser... för jag fick jobbet jag sökt och så gärna ville ha, så nu vänder jag snart blad i livet.
Men tills dess.. och idag... så vill jag önska Er alla en varm och kärleksfull jul!
Njut av kärt sällskap och försök att bara vara!
PS. Klicka på bilden så får Ni en överraskning! :) DS.

6 kommentarer :

Anna sa...

GOD JUL, kram Anna

Photo by Maria sa...

Härlig film =) Vilken jag härmade och lade på FB ;)

God Jul och njut av dina barn och barnbarn..

Kram Mia

annika sa...

JUL-KRAMAR till dig .:•.~.•:*¨¨*:•.**•:*¨¨*:•.~.•

Anneli Stålberg sa...

Hoppas att du har en riktigt skön och fridfull jul!

Livet och vardagen sa...

God fortsättning, kul film. Var tvungen att göra min egen:-)

Pia sa...

Tack ska Ni ha alla fina!
God fortsättning.
Kram