31 oktober 2012

Bryggtankar...

Att bo i närheten av havet och få njuta stilla vatten och vindpinade klippor är underbart. Havet är aldrig längre än ett stenkast bort och länken till mitt hemland Finland. Varje morgon när jag vaknar ställer jag mig i vardagsrumsfönstret och ser ut över den lilla bit Norrtäljevik som jag har utsikt över och gläds över detta.
Då jag nu för tillfället är sjukskriven denna vecka blev ordinationen att vila och att promenera en timme varje dag oavsett väder, vilket jag verkligen anammat eftersom jag faktiskt inte orkar så mycket mer.
Tillvarons villervalla blev helt enkelt lite för mycket denna gång.
Har alltid haft en stor förkärlek för bryggor. Det är så skönt att sätta sig ner en stund, andas, se ut över vattnet och känna hur naturen helar. 
Under veckans promenader har jag verkligen njutit av detta då jag passerar några bryggor längs vägen.
Hösten doftar ljuvligt och minnen väcks till liv.
Idag fick jag starka minnen av hur jag höggravid för 21 år sedan stod i min trädgård bland nedfallna löv med krattan i högsta hugg och njöt av livet. Underbara bryggtankar!

Inga kommentarer :