21 oktober 2012

Höstens själ...

Som sand i ett timglas rinner dagarna förbi. Somliga går fortare än andra, 
andra känns som de aldrig ska ta slut.
 Något som är säkert är i alla fall att tillvaron aldrig står helt stilla. 
Har funnit min ro just nu och är övertygad om att yogan och hösten är de stora anledningarna.
Jag älskar hösten och känner hur den lindar i mig i sin varma linda och ger mig njutning genom sina undersköna färger oavsett sol eller regn. 
Försöker vara flitig med kameran och är inte den med så får mobiltelefonen stå till tjänst. 
De dagar inte regnet står som spön i backen tar jag mig en kort lunchpromenad längs vattnet och ibland lyckas jag fånga ett ögonblick av skönhet som är oslagbart. Med nedanstående foto deltar jag i en fototävling på Tavlograms sida på facebook. En av mina vänner skrev att jag fångat höstens själ, en annan att den skulle kunna användas som inre bild under meditation... jag har fått så oerhört mycket fin respons på den och är så oerhört tacksam. Om Du som läser detta också känner att Du skulle vilja lägga en röst på mitt foto, så klicka på bilden, gilla den på facebook, skriv en kommentar och dela den om Du vill.
Varm tack på förhand!
Önskar Er alla en njutningsfull och berikande vecka.

2 kommentarer :

Marie sa...

Helt klart vackra bilder - det är en konst att fånga höstens vackra nyanser, något som du har gjort på ett utmärkt sätt. Kram

Photo by Maria sa...

När hösten är så vacker som vi hade här nere igår, med sol och härlig luft, då gillar jag med den =)

Dina bilder visar hösten på det sätt som jag gillar.. Vackert!!

Kram Mia