10 oktober 2012

Underskattad träningsform...

Sedan ett tag tillbaka har min kropp inte velat vara snäll mot mig, den bråkar och gör ont trots idoga ryggövningar och besök hos kiropraktor. Det är som att den vill säga mig något, vilket oftast är fallet när det blir så här. Stressfaktorn på jobbet är extremt hög och som en naturlig följd blir otrivseln ett faktum så det blir som ett slags moment 22 där kroppen reagerar och hugger som en kobra.  
På fredag ska jag till min duktiga Feldenkraisterapeut igen och hon brukar vara en fena på att få min spända kropp att slappna av... absolut det bästa faktiskt!
Anmälde mig också i början på september till två yogaklasser, där jag nu gått klart den ena och är inne på den andra. Helt klart en underskattad träningsform som också ger möjlighet att lyssna inåt till vad kroppen behöver samtidigt som den är oerhört fysiskt krävande.
 Varje onsdagkväll är min yogakväll, och den är helig! 
Ikväll är en sådan kväll, och jag känner mig så tillfreds!
Nästa vecka ska älskade dottern och jag gå på individuell yoga bara vi två. Det ska bli härligt!
Se vilken underbar dotter jag har, och vilka fantastiska barnbarn. De pryder Studio Karmas hemsida  för barnyoga. Det ska börjas i tid!
Namaste!

Inga kommentarer :