9 juni 2010

Kärlek vid första ögonkastet....

Var igår kväll ute på över en timmes rask promenad tillsammans med min vän Lise-Lotte... vi gick i rask takt, pratade och hade det trevligt. När vi sedan skildes åt, hon gick hem åt sitt håll och jag åt mitt, så kände jag starkt att jag inte ville gå hem riktigt än. Fick ett flow i promenaden och hade kunnat gå hur långt som helst.
Jag gick en väg som jag inte brukar gå, där jag passerade en klädesbutik som jag ej heller brukar besöka för att jag tycker att kläderna är lite för trista och "tantiga". Noterade då en urhäftig klänning i skyltfönstret, som definitivt inte var tantig och tänkte för mig själv att dit måste jag nog gå och titta imorgon. Om de har en sån läcker klänning i skyltfönstret så kanske det inte är så "tantigt" i alla fall.

Så idag när jag kom hem från jobbet åkte jag dit och konstaterade att jag kanske får omvärdera mina förutfattade meningar om klädstilen i butiken, det var i alla fall lite kläder där som jag skulle kunna tänka mig att köpa! Klänningen i fönstret var jättesnygg på, men när jag bläddrade bland klänningar på en stång fastnade min blick på en annan jättesnygg klänning som definitivt inte är min stil, men som jag bara var tvungen att prova. För det första så var den väldigt vid och för det andra väldigt lång... ingetdera är något som jag brukar köpa. Kunde inte låta bli att prova den och blev ännu mera kär i den när jag såg att den satt som gjuten på mig. En tuff scarfes bröt av det ljuva och när expediten talade om för mig att det var halva priset på denna sidenklänning kapitulerade jag direkt.
Det får bli min studentklänning!!

6 kommentarer :

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Härligt att få falla för en vacker frestelse!
Men jag undrar hur det gick med livet på dina bussturer - på tal om frestelser? :)

Tina sa...

Hej vännen.
Å, visst är det väl skönt när man kommer in ett sådant flow! & vilken TUR att du gjorde det för då fann du ju din klänning =)

Tack för din hälsning hos mig =) Blev så glad =)
Tack för komplimangen ;-)

Jag hoppas du mår bra & att du får en fantastisk dag! Idag är det skolavslutning så idag är det många glada barn därute =))

Varm kram Tina

anette sa...

Grattis till ditt nyköp, den ser ljuvlig ut.
Roligt med positiva överaskningar som ett extrapris...
Hoppas att du får en trevlig dag i din nya klänning och att vädret är på sitt bästa humör.
varm solkram

Annika Estassy sa...

Ursnygg klänning Pia! Du kommer att bli så snygg i den. Bild önskas! :)

Maria Björkman sa...

Jag tycker den ser ut att passa även min arma lekamen, både i färg och form - verkligen fin! Vilken butik var det?

Pia sa...

Tack alla!

Maria, jag köpte den på "Towa i Atelje´Gamla Huset" mitt emot kyrkan. :)