22 juni 2010

Sommarkväll med värme....

Så kom den äntligen... den där varma sommarkvällen som jag bara gått och väntat på. Att slippa gå ut med en jacka på sig eller en tjock tröja som i söndags när jag var och tittade på sonens fotbollsmatch.

Särbon och jag gör ett nytt försök, vi har lite svårt för att hålla oss ifrån varandra trots att vi kanske borde, men nu bjuder vi båda upp till dansen och gör det med själ och hjärta, hoppas jag... sen kan bara tiden utvisa. Ikväll överraskade vi varandra. Han genom att föreslå en åktur i den ljumma kvällen och jag genom att utan hans vetskap göra i ordning en picknickkorg som vi kunde ta med oss.

Det slutade med att vi åkte till den högsta punkten i Norrtälje, vid gamla Bergstugan och vattentornet. Där bullade vi upp och njöt solen i ansiktet, utsikten och varandras sällskap. Efter det var vi bara tvungna att gå ner till Societetsparken för att beskåda stadens nya gästhamn och titta på lite folk innan vi skildes åt för natten. Och kvällen var fylld av både inre och yttre värme.

4 kommentarer :

Annika Estassy sa...

Vilken härlig kväll Pia! Varmt lycka till med nystarten - jag tror ni fixar det!

Pia sa...

Tack Annika, jag hoppas verkligen det!
Kram!

livskrafter sa...

Låter härligt
Ha en fin midsommar
kram
E

anette sa...

Vilken mysig kväll ni hade.
Och jag så glad för din skull.
All lycka med er tu. Härligt med en nystart.
Varmaste kramen till dig Pia
du är värd det