27 juni 2010

Och dagarna de går....

Tycker att dagarna passerar så oerhört fort så här i sommartid.... livet hinner inte riktigt bromsa trots att det är nu man verkligen behöver stanna upp och ta in all naturens skönhet, alla dofter, vindens smekningar mot huden och alla intryck som sommaren ger.

Jag har haft en ljuvlig midsommarhelg fylld av värme, generositet och kärlek. Midsommaraftonen tillbringade särbon och jag hos min fina vän Lise-Lotte i hennes stuga utanför Norrtälje tillsammans med många underbara människor som förgyllde tillvaron. Eftermiddagen och kvällen var precis så som en svensk midsommarafton ska vara, fylld av skratt och härligt umgänge med unga som gamla och små som stora.

Resten av helgen har jag bara varit Pia... varken mamma eller mormor, utan bara jag! Oron och rastlösheten har stillat sig för en stund och jag njuter av att bli älskad och bara vara... men det är ju då tillvaron är som enklast!


Nu stundar en ny arbetsvecka och om en och en halv vecka börjar min semester...
och jag längtar!!!

6 kommentarer :

Monika Häägg sa...

Låter som att det har varit riktigt fina dagar. Håller med dig om att tiden går extra fort i sommartider!

Helene sa...

Ja, tiden fullkomligt susar förbi. Lite svårt att förså att det snart är juli... Låter verligen som att du haft en riktigt skön helg - härligt!

Jag känner också att semestern närmar sig. Jag har två fyradagarsveckor kvar och det känns verkligen toppen!

Önskar dig en bra nya vecka också.

Kram,
Helene

Jenny L sa...

Att bara vara Pia låter härligt! Bättre än så kan det väl inte vara?

Photo by Maria sa...

Ja tiden rullar på i hög hastighet och när semestern är här så brukar den gå på än högre växel..

Du verkar ha haft det jättebra, och du.... fortsätt med det ;-)

Kram Mia

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Vad jag känner igen det där med att just när det är som ljuvligast grips man av panik över att det går för fort. Det är då man vill ropa: Stanna tiden, det är så bra nu.
Men att vara bara låter ljuvligt...

Livskrafter sa...

Härligt Pia
kram
Emma