7 juni 2010

Nu ger jag järnet....

med allt vad student heter!! Kan likna mig själv vid en ketchupflaska - först händer inget, sen händer inget, men till slut så kommer allting på en gång!
Tog bilen till jobbet idag för att åka till Täby centrum och köpa sonens studentpresent, det blev nämligen inget igår. Inte något av det jag föresatt mig att göra blev av, men jag hade en härlig eftermiddag tillsammans med en underbar vän på hennes altan och på kvällen tillsammans med äldste sonen och hans flickvän som kommit från Skåne resp Motala.


Gjorde Täby centrum på en halvtimme....!!! Köpte min present och gick till min favoritaffär för små under, Change, och köpte mig en ny bikini och lite vackra underkläder.... hann med allt detta på denna korta tid. Väl hemma åkte sonen och jag till vår gemensamma frissa, sonen klippte sig och hon tunnade ur mitt hår. 
Direkt till Skoman, där det tog 15 min så kom vi ut med två par nya skor till sonen och en fattigare mamma. Efter ett besök i mataffären och "middag" på stående fot så satte jag igång med att göra pajer. Fyra stycken ost- och skinkpajer blev det, under tiden som jag tvättade två maskiner tvätt, hängde upp dem och tog en snabbfika med ex-särbon. Och detta var bara början av veckan!!! Vänta bara innan veckan är slut och studenten är avklarad... då kommer denna mamma att vara slut! Men det kommer att vara värt varenda minut!

2 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Oj.. Ja det kan man kalla ketchupeffekt ;-) Ta nu inte ut dig helt så du orkar med studenten med..

Ha en bra dag..

Kram Mia

Tina sa...

Hej vännen.
Vet exakt va du menar...fniss.. jag är nog oxå en form av "flaska" ...hihihi...
Ja, det måste vara väldigt intensiv tid nu inför student. Hoppas du får tid till vila lite mellan varven. Ibland kan det verkligen vara värt att stressa lite.. när det är positiv stress =))

Va rädd om dig & lycka till med allt!!!
Varm kram Tina