14 augusti 2010

Morgonro...

Strax före kl 07:00 nu på morgonen undrade jag stillsamt hur jag egentligen tänkte när jag satte upp mig på tvättstugan så tidigt en lördagmorgon... för jag kunde ju inte gärna strunta i det heller när tvättkorgen svämmade över av all tvätt. Nu är jag glad för att jag gjorde det!!
När första maskinen körde tog jag en timmes promenad i min sensommarvackra stad. Vattnet låg spegelblankt och stilla i viken, änderna sov med huvudet under vingen, solen lyste genom morgondimman över vattnet och morgondaggen glittrade i gräset! Det var det som var meningen!! Min själ behövde få njuta morgonstillhet och ro!
Nu sitter jag med en kopp morgonkaffe, kyrkklockan slog 09:00 för en stund sedan och jag har hela dagen framför mig...

Så såg det ut kl 07:30...

I nästa liv vill jag bli morgonpigg!!

5 kommentarer :

Sissel sa...

Du behöver inte vänta till nästa liv, det verkar som du redan är morgonpigg. Kram på dig och ha en underbar dag!

Pia sa...

Tack detsamma Sissel!
Kram!

anette sa...

När jag nu läste om din vackra upplevelse denna tidiga morgon, så ångrade jag att jag inte också gick upp när jag vakande utan somnade om och vaknade inte upp förrns staden va åter i uppror. Att ta en tidig morgonpromenad i våran lilla vackra stad är något speciellt.
Varmaste kramen

Renée sa...

Tänk så skönt att både få lite ögongodis och få ordning på tvätten, inte dåligt!

Jenny L sa...

Pia, jag vill också bli morgonpigg i mitt nästa liv! Man verkar ju gå miste om så mycket vackert under morgontimman. Härligt att du åtminstone fick uppleva EN sådan morgon.
Hälsningar från nattugglan!