9 maj 2011

Envis som en åsna...

Att foton och musik hör till mina favoritsysselsättningar nuförtiden är det nog ingen i min omgivning som har lyckats undgå och jag njuter så oerhört mycket när jag får smyga runt med min kamera på axeln och fotografera allt från smått till stort, se mina barnbarns utveckling i bilder, humlans surr i en fläderbuske eller måsens frihet över blånande vatten. Det finns så mycket duktiga amatörfotografer och jag vill inte jämföra mig med någon, för då tycker jag alltid att andra tar så mycket vackrare foton än jag, så jag fotograferar endast för min egen skull... det ger mig lugn, ro och jag får använda min kreativitet.


Klarar mig sedan musikstudietiden inte heller utan musik och också den är en ständig följeslagare i livet, även om jag inte inte praktiserar den så mycket mer än att den finns som en röd tråd i högtalare, hörlurar och konserter runtomkring mig.

Nu har jag ett flertal gånger suttit och fnulat och försökt få till ett bildspel eller YouTube-klipp med mina fotografier och musik jag tycker om och har ikväll äntligen lyckats. 
Lite finsk sisu och envishet som en gammal åsna lönar sig för det mesta! Blir nog inte det sista jag gjort heller, för jag fick lite blodad tand. 
Se klippet här på en av mina andra bloggar Själagodis.
Nu ska jag fortsätta med fotoboken med mina dikter som jag också håller på med... 
men allt har sin tid och en vacker dag kanske jag följer mina drömmar.

1 kommentar :

Photo by Maria sa...

Du tar så fina bilder, så tyck inget annat..
Att plåta är ju själaro för mig med.. Gillar oxå musik men jag har det inte alldit runt mig för jag älskar tystnaden med..

Ha nu en njutningfull tisdag..

Kram Mia