25 maj 2011

Nu är det bestämt...

Efter många år av smärtor i fötterna av onda hallux valgusknölar bad jag för några månader sedan min husläkare om en remiss till ortopeden för att göra något åt dem. Något som jag dragit mig för länge eftersom jag vet att det är en ganska smärtsam operation och man har rejält ont efteråt. Idag var jag på besök på hos en ortoped och nu är operationen bestämd till någon gång i september. Det blir en fot i taget och rehabiliteringstiden är lång. 
Jag kan trösta mig med att det blir under min favoritårstid hösten, så det kanske kan lindra det onda lite, förutsatt att jag kommer utanför dörren här hemma.


Var och tränade med kära syster ikväll och som vanligt efter träningen har jag ont i fötterna, så det känns skönt att det äntligen ska bli av. 
Tills dess ska jag promenera, träna och dansa, dansa dansa! 
Och imorgon blir det en timmes fotvård!

4 kommentarer :

Renée sa...

Att ha ont i fötterna är så jobbigt! Skönt att du kan fixa dina fötter genom operation, även om det blir smärtsamt så går det ju över och du blir bra. Nästa sommar springer du...

Helene sa...

Jag sitter just nu med fot nummer två i högläge så nu är båda fötterna åtgärdade. Visst - rehabiliteringen är ganska lång, men den har gett mig värdefull erfarenhet av att öva tålamod (som jag nog aldrig skulle att få öva annars).

Desstuom kan jag inte beskriva med ord hur tacksam jag är över all "gratistid" jag fått att bara reflektera och meditera. Det är en mening med såna här saker tror jag...

Jag har tankat mod och tillit i flera veckor så snart är jag redo för resten av mitt liv - ett BÄST liv! :)

Kan också säga att jag faktiskt inte haft så extrem ont. Det har faktiskt gått hur bra som helst.

Lycka till, det kommer säkert att gå jättebra. Tänk alla njutbara promenader vi kommer att ta när allt är klart...

Kram,

Helene

Monika Häägg sa...

Att ha ont i fötterna är det värsta. det är ju fötterna som bär upp hela människan. Vet, för jag har haft ont i en tå sedan en tid tillbaka!
Skönt för dig att du får göra operationerna även om de inte är någon trevlig upplevelse!

Pia sa...

Tack för peppande kommentarer kära vänner! Det värmer! :)