27 maj 2011

Olika privilegier..

Nu sitter jag här i soffan hos min älskade dotter efter en kväll av fredagsmys med de två äldsta musketörerna. Den yngste låg i sin säng redan när mor och far gav sig iväg på fest tidigare ikväll, så honom fick jag mysa med innan. 

Vi har tittat på film, ätit ostkrokar och druckit coca cola... busat i soffan och pussats och kramats. Precis så där som det ska vara! De har försökt med sina små knep för att få vara vakna lite längre och få lite mera att gotta sig med och mormor har fallit till föga. Eller man kanske snarare kan säga att mormor tycker om att skämma bort dem lite! Mitt privilegium är att jag får göra det och deras att de får bli bortskämda när inte mamma och pappa är med.
Solklart!! :)

Det tog tid innan de somnade, men i sinom tid så... och nu ska även mormor dra en filt över benen och slumra tills de kära föräldrarna kommer hem.


1 kommentar :

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Det är ju det mor och farförlädrar är till för; att skämma bort barnbarnen.

Ha en riktigt härlig helg!