19 februari 2012

Inspirationsdag...

När mamsen frågade mig för ett tag sedan om vi skulle åka till Syfestivalen på Älvsjömässan var jag egentligen inte så speciellt sugen på det. Det var visserligen rätt länge sedan jag var där, av olika anledningar har det inte  passat just när den har varit.
Har dessutom hur mycket tyger och garner som helst och diverse kreativa projekt på gång, så jag har egentligen inte haft någon anledning att åka. Men det är ju inte det som är grejen, det är alla fantastiska inspirerande människor som finns där! 
Nu blev det så i alla fall, vi åkte tidigt på förmiddagen och var hemma vid 18.00-tiden på kvällen, trötta i benen och huvudet, men uppfyllda av en massa ideér och jag ångrade inte en sekund att vi åkte.
Inte ett endaste garnnystan skulle komma innanför mina väggar innan jag är klar med mina femtioelvatusen pågående projekt hade jag bestämt... men men!!
Jag blir alldeles salig av att gå och känna på alla fina garner i regnbågens alla färger, så något var jag ju bara tvungen att köpa! 
Hittade också ett underbart gardintyg som passar så fantastiskt fint hemma hos mig, så det fick också följa med hem!  Svårt att gissa vad jag har för favoritfäger?!!
Vilken tur att det bara är två gånger om året, annars skulle jag bli ruinerad!
Varför jobba när det finns så mycket annat roligt man kan göra!! ;)

1 kommentar :

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Man ska aldrig förneka sin passion!
kram E