21 februari 2012

Tillökning i släkten...

Så fick jag då äntligen lägga ut några bilder på mina blivande "barnbarn", de gudomligt söta små Maine coon-kattungarna och berätta den roliga nyheten att älskade sonen i Skåne och hans fina fästmö skall få tillökning till sin lilla familj i form av dessa.
Från början skulle Elias ge en av kattungarna till Elin i födelsedagspresent den 9/3, fast de skulle inte få hämta honom förrän den 29/3 eftersom han fortfarande är så liten.
Jag var införstådd med överraskningen och lovade att hålla tyst, men så för några dagar sedan kunde han inte hålla sig längre, vilket är ett nära släktdrag som vi har. Både jag, dottern och äldste sonen har nämligen ytterst svårt för att hålla tyst längre stunder när det gäller överraskningar för att vi tycker att det är så roligt att överraska.
Elin blev naturligtvis själaglad, speciellt eftersom hon länge velat att de skulle skaffa en kattunge och Elias bestämt nekat till detta. Uppenbarligen hade han nu ändrat sig och han blev handlöst förälskad i lille Mattis när han var och hälsade på katten hos uppfödaren första gången. Både Elias och Elin fick nu blodad tand, så det blev också en liten Mira som sällskap till Mattis också och jag vet att de kommer att få ett helt underbart kärleksfullt hem!

2 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Så gudomligt söta..
Maine Coon är en så ljuvlig ras med bra lynne..
Saknar min lilla (stora) Maine Coon jag hade..

Kram Mia

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Vilka sötnosar!!!