10 december 2014

Inspiration...

Helt oförhappandes igår fick jag för mig att jag ville vara ledig hela dagen eftersom jag ändå skulle gå tidigare från jobbet för att hämta barnbarnen då älskade dottern jobbade kväll och käre svärsonen är bortrest. Då inga hinder förelåg så blev det så.
Sov länge på morgonen, vilken i min värld är ungefär till 09.30-tiden, och åkte sedan till sjukhuset för att ta lite prover som det var meningen att jag skulle ha tagit för länge sedan men skjutit på för att jag glömt bort att jag skulle vara fastande från kvällen innan. Nu kom jag ihåg det! 
Motiverad till max åkte jag sedan och tränade 1,5 timme och kände mig så duktig och nöjd efter det.

De små juvelerna hämtades från skola och dagis och när vi kom hem åt vi en "lyxmellis" med mormors lussebullar och spelade "Hyveltjuven", ett spel som är omåttligt populärt hos bröderna Granholm just nu. Middagen förlöpte som sig bör med köttfärssås och spagetti och sedan kom min mamma, tillika gammelmormor, för att avlösa mig eftersom min kära dotter bjudit med mig som sällskap på en hälsoföreläsning på Roslagens Sparbank för bankens personal. Det var en inspirerande, humoristisk och samtidigt vetenskaplig föreläsning om kost, kroppens metabolism, fettförbränning mm och olika dieter kontra varandra. Mycket "gammal skåpmat" för mig som testat både LCHF, GI, Cambridge, och Viktväktarna, men samtidigt en hel del guldkorn att ta till sig. Blev extremt motiverad att ta tag i vikten, vilket ju är väldigt passande nu när jag börjat träna också. Köpte ett signerat exemplar av boken till vänster för inspirerande hälsosam matlagning. Min kära dotter vet vad mamsen behöver. Nu skriver jag detta samtidigt som jag med ena ögat njuter av Nobelfesten.
Har kort och gott haft en väldigt skön ledig dag!

Inga kommentarer :