29 december 2014

Min försakade vän....

Året som gått har jag inte använt min käre vän Canon långt när så mycket som jag brukar göra. Den har förvisso varit med mig varje gång i Skåne och Spanien, men normalt brukar jag slänga den i väskan vart jag än går. Bytte mobil under höstkanten och kameran i den är ruskigt bra, så jag har inte känt det nödvändigt att bära min "riktiga" kamera med mig.

Nu "ramlade" jag över en sida på internet som heter YouPic.com, där professionella fotografer likväl som amatörfotografer som jag, kan skapa sig en profil och visa upp sina bilder. Så fantastiskt roligt! Flera års galet fotograferande har ju resulterat i extremt många bra bilder som jag nu delat med mig av på denna sajt och fått mycket uppskattning för. På två dagar har över 20 000 personer titta på mina foton och jag har redan 169 följare och närmare 2000 "likes" på mina bilder. Hur kul som helst!!

Behövde denna fotoboost, då jag ett tag tappat lusten för att fotografera, så nu ska jag börja spara till en ny kamera.

Förresten! En av mina mobilbilder är med i januarinumret av tidningen FOTO. Visste att en bild blev uttagen men har inte sett det själv, väntar på att de ska skicka tidningen till mig. :)

Var och en blir salig på sitt och nästa år ska jag garanterat bli flitigare med kameran igen.

2 kommentarer :

Maria Björkman sa...

Så himla roligt att du anammar ditt intresse, Pia! Foto är galet kul, särskilt nu i den digitala åldern. Jag är själv intresserad och har stundtals också varit hängiven, men jag har inte tillåtit det rymmas i mitt liv på länge. Var sak har sin tid...

Pia sa...

Tack Maria! Visst är det så att var sak har sin tid... men nu är tiden kommen för mig igen. :)