8 december 2014

Taggad till tusen...

Efter en lång tids uppehåll med både det ena och det andra känner jag mig nu extremt peppad och motiverad till att ta tag i saker. Har en daglig smärta i min rygg som kommer ifrån arthrosen som konstaterats på magnetröntgen. Inte mycket att göra, mer än att jag får lära mig att leva med den och försöka hitta vägar att stå ut. Har även fått det i ett knä och i händerna. Att smärta påverkar humöret och  vissa dagar väldigt mycket är en underdrift, för det gör det verkligen även om det blivit en del av vardagen. Tack och lov för min optimistiska livssyn, för annars hade det varit mycket jobbigare.
Ett alldeles för långt uppehåll med vardagsmotion och på tok för mycket stillasittande på grund av smärtan har lett till flera kilos ofrivillig viktuppgång som jag verkligen känner mig väldigt obekväm med. Gillar inte kvinnan jag ser i spegeln varje morgon och känner mig vissa dagar som 100 år. Nu bestämde jag mig för att slå ihjäl inte bara en fluga utan flera i samma smäll, så idag var jag på första träningspasset på Actic på några år. Fick en mycket kompetent instruktör som var väldigt inkännande med min problematik och satte ihop ett väldigt bra träningsprogram. Det gäller att bygga från grunden nu!
Känner mig otroligt målmedveten och tror faktiskt att jag kommer att lyckas denna gång och det faktiskt på grund av att jag inte orkar med smärtan längre. I värsta fall blir det inte bättre, men det är i alla fall värt ett uppriktigt försök.
Nu tar jag fram den vilande sisun och tar tacksam emot all pepp och uppmuntran jag kan få.

Naturligtvis är det inte jag på bilden, har bara trixat lite i bildprogram, men det kanske blir?!!

All kärlek,

Inga kommentarer :