12 december 2014

Julmusik eller inte...

Inte mycket som ger mig en så stark julkänsla som musik. Den framkallar så mycket känslor vad det än är jag lyssnar på, och självklart blir det mycket julmusik så här i decembertid.
Det är skönt när man själv kan välja när och om man ska lyssna på det eller inte, men det är inte alltid det lättaste när radion spelar julmusik från morgon till kväll. Förra året efter jul frågade jag älskade äldste barnbarnet vad som var bäst med att julen var över och svaret kom snabb och rappt: "Äntligen slutar Mix Megapol spela julmusik"! Sicken kille! :)

Jag älskar i alla fall vackra julsånger och sjunger dem gärna själv också.
För mig är det här en av de vackraste, sjungen av fantastiska Tarja Turunen på mitt modersmål, vilket väcker extra mycket känslor. 


Njut i deceberkvällen!

Inga kommentarer :