23 mars 2011

Cool eller velpotta...

Ibland känner jag mig som världens största velpotta! Jag kan verkligen inte bestämma mig för någonting... det är som om jag står utanför mig själv och tittar och inte får något ur händerna. Oftast blir det så när jag har för mycket runtomkring mig... precis som nack- och ryggvärken kommer som ett brev på posten när det är så. Ni vet det där med att kroppen och själen går hand i hand! Jag lovar, det är ingen myt, det är verkligen så!!

Under den gångna helgen och veckan har jag verkligen inte fått något av det jag föresatt mig gjort, framförallt inte klänningssömnaden. Jag har dragit mig för det och förstår inte varför jag inte kommer igång fast jag egentligen tycker att det är roligt. 
På måndag skulle mina studier ha börjat, men även där har jag börjat vela. Inte för att jag inte tror att jag skulle klara det, utan snarare för att jag inte har tid och fokus just nu. För min del handlar det mycket om förmågan att kunna fokusera på de olika sakerna och just nu kan jag inte det! 
För mycket tankar kring ett annat problem gör bara att jag blir stressad och inte kan fokusera. Min fantastiskta feldenkraispedagog var den första som såg detta... kanske för att jag haft så ont på sista tiden. Hon gav mig styrkan att ta ett beslut kring studierna, liksom ex-särbon gav mig styrkan att ta beslutet att inte sy klänningen just nu utan gå och köpa mig en! 
Nu har jag helt plötsligt två läckra klänningar att välja mellan (köpte en annan för ett tag sedan men hade inte tänkt mig den till festen!)! 

Jag jobbar alltså med att eliminera allt som för tillfället omedvetet stressar mig. Vad min fest beträffar är jag än så länge lugn som en filbunke, liksom jag är inför den kommande helgen. Har blivit förvarnad av ex-särbon att jag ska vara förberedd med väskan packad på lördag för att åka någonstans till söndag då jag fyller år. Dottern och kära syster yster har förvarnat mig att jag inte får planera in något på söndag eftermiddag och resten av dagen, så nu har jag bara att lugnt luta mig tillbaka och vänta! 
Känner mig rätt cool vad helgen beträffar i alla fall!


Ikväll har jag haft besök av gamla goa vänner som jag inte träffat på ett tag. De kan tyvärr inte delta i min fest, så det blev en spontanmiddag hemma hos mig istället... med mycket härliga skratt och en skön stämning. Fick ovanstående vackra armband av SNÖ utan dem!

5 kommentarer :

Caja: sa...

Jo tack...visst går de hand i hand...och de håller hårt i varandra!

Eliminera alla trista val, gör vad din kropp och själ mår bra av!

Jag hoppas du får en underbar helg/födelsedag!

Grattiskramar i förskott kommer härifrån/caja

Photo by Maria sa...

Jag känner igen mig i det du skriver..
Ta och lyssna på dig själv med stöttning av andra.. Vänta med studierna tills du ligger rätt i tiden och sy klänningen kan du göra en annan gång, kommer ju att bli mer fester framåt i tiden :-)

Ha nu en otroligt härlig helg och en fin födelsedag..

Kram Mia

Annika Estassy sa...

Vilken vacker klänning! Och fint armband också. Vi växlar nog alla lite till mans mellan att var coola och veliga...

Anna sa...

Jag känner igen mig, jag är dukti på och vela, men då är de lika bra och lägga de på hyllan tills man vet säkert.
Lycka till med festen och GRATTIS!
Kram

delfinolins hälsoblogg sa...

Ja, håller med, klänningen kan du sy en annan gång :)
Men usch då, låter inte så kul :/
Här får du en stor varm kram med kraft, ljus och beslutsamhet, så att du mår bäst igen
:D