2 mars 2011

Vamos a España...

Efter att semesterplaneringen på jobbet är klar och det inte ser ut att släppas några billiga flygbiljetter så här i slutet av februari, början på mars, som det gjort det senaste åren, så bokade jag Spaniensemestern igår efter lite överläggande med min goa vän Anne som ska följa med. Fast än så länge är bara nedresan bokad, så vi har is i magen ett litet tag till.

I år har jag bestämt mig för att inte stanna tre veckor som förra och förrförra sommaren, utan det får bli två. Hoppas på en kanonsommar här hemma och vill gärna ha båda. Att få njuta den spanska värmen, träffa min far, mina bröder och alla andra nära och kära som bor i Almuñecar några veckor och sedan komma hem och göra detsamma med barnbarnen här hemma i Roslagen eller åka och njuta lite Skånesommar hos äldste sonen är allt lika värdefullt.

Fast jag hoppas att vi har sån tur att att vi är där under jazzveckorna "Jazz en la Costa" eftersom vi kommer lagom hem till Bluesfestivalen här hemma. Ingen sommar utan livemusik utomhus och jag LÄNGTAR!!

9 kommentarer :

Caja: sa...

Åh vad härligt med lite Spanien....och även välkommen ner till oss Skåningar till sommaren!

Kram/caja

Photo by Maria sa...

Underbart att ha en Spanienresa att längta till.. Att få komma hemifrån lite och ladda batterier och sedan hem till barn och banbarn och ladda ännu mer..

Njut nu av torsdagen och dröm om sommaren men njut av nuet..

Kram Mia

Anna sa...

Härligt de låter, skönt och ha boende klart.
Min semester går till Turkiet som vanligt eftersom min man är därifrån så har man blivit fast, men i år så åker jag med vänner och mannen är kvar hemma :)
Snart har vi eget där o de blir ännu bättre :)
Kram

delfinolins hälsoblogg sa...

Åh, bara längtar till värme o sol :)
Spanien o lata dagar, så skönt :)
Men snart så har vi värme här också, vänder ju nu :)
Varm o solig kramis
:D

Pia - My Green Blog sa...

Underbara planer Pia!

Jag blev verkligen överraskad när jag läste inlägget för min mamma och hennes man bor i Almuñecar. Av alla ställen...qué sorpresa!

Pia sa...

Ja, tänk vad världen är liten Pia! :)
De kanske rentav känner varandra eftersom de är finländare. Min pappa är ju väldigt aktiv i "finska föreningen" i Almuñecar och har bland annat föreläst om sin pilgrimsvandring från Åbo till Almuñecar. Fråga om de känner Pedro Hovikoski. :)
Kram i vintersolen!

Pia - My Green Blog sa...

Nu blir jag så full i skratt :D
Oj, oj, vad jag skrattar...
Jag har träffat din pappa flere gånger fast det är några år sedan nu. Vem känner inte Pedro i de regionerna?
Jag är Kristinas dotter.

Hjärtekram :D

Pia sa...

Hahaha... ja, det är verkligen lustigt! Jag förmodar att Du inte ser fotot i blogginlägget som ligger till vänster om texten, för det är ett foto på oss. Då hade Du ju känt igen honom. Om den ligger som en smal list (som den gör i min laptop) så kan Du klicka på den så kommer det upp. På min pc på jobbet syns den hur bra som helst, men tydligen inte på alla.
Vad heter Din mamma i efternamn? Jag kanske har träffat henne... *fniss* :)

Hjärtekram tillbaka! :D

Pia - My Green Blog sa...

Jag skickar ett mail till dig senare, med lite bättre tid än nu. Jag såg bara en list där, förstod inte att det är ett foto. Jo, visst känner jag igen Pekka. Vad gulliga ni är!
Återkommer - Ha det!