6 oktober 2011

För 10 år sedan...

Kärleken är ett märkligt fenomen som lockar fram känslor ur en massa olika situationer i livet och idag, den 6/10, är det 10 år sedan jag träffade ex-särbon på ölfestivalen på Lustgården i min lilla stad. Jag hade varit singel i tre år och hade äntligen hittat min balans, så att gå ut och ta en öl lockade mig inte alls, jag gillade att vara hemma och hade för länge sedan ledsnat på att "springa ute på krogen". Blev övertalad av min väninna, jag blev förälskad, balansen försvann ganska snabbt och det känns som jag tappade den någonstans på vägen och ännu inte hittat den till fullo.
10 år av ömsom vin och vatten där någon form av känslor fortfarande ligger och vilar någonstans och vi bryr oss om varandra trots att det inte är som förr. Har analyserat vår relation och vänt ut och in på den femtioelvatusen gånger men har slutat med det nu. 
Det är en trygghet att vi har varandra... kanske är det fel, kanske inte.

1 kommentar :

Photo by Maria sa...

Att känna trygghet med någon kan ju aldrig vara fel..

Kram Mia