3 januari 2012

Nytändning..

Att börja det nya året med en veckas semester känns som det bästa jag gjort på länge! Bestämde mig redan när jag ansökte om ledigheten att jag bara skulle ta det lugnt och ta dagen som den kommer... precis det jag gjort hittills.


Den gråmulna måndagen uppmanade som många andra dagar till soffmys, men nu fick det vara nog!

Istället bestämde jag mig för att använda mig av en dvd som jag köpte innan min fotoperation, "Yoga för rygg och nacke". 
Jag började yoga en timme, fick besök av ex-särbon, och fortsatte sedan yoga igen. Två timmar tog det att fullfölja hela programmet, men nu vet jag ju hur skönt det var! Måste nog dela upp den i två delar, för att yoga två timmar i sträck blir nog i mesta laget när jag inte gjort något alls på väldigt länge. Hur som helst så blev det en riktig nytändning och träningsvärken kom som ett brev på posten idag!

Men det gjorde ingenting, för jag hade bokat tid för en timmes välbehövlig, skön och avkopplande aroma-massage för kropp och ansikte idag på morgonen:

" Aroma massage- avslappnande ansiktsbehandling. Den ultimata massageupplevelsen som resulterar i ett totalt välbefinnande. Behandlingen anpassas efter hudtyp. I behandlingen ingår ryggmassage, ansiktsrengöring, aromapressur, aromadränage, ansiktsmassage, mask, arm- och handmassage och avslutande vård."

Fick också foundation lagd och ögonbrynen noppade för första gången i mitt liv!! Inte undra på att jag kände mig som en ny Pia efter det!
Solen sken fortfarade, så på eftermiddagen tog jag också den första lite längre promenaden sedan operationen gjordes och inhandlade en dagbok bestående av 365 sidor. Det kommer inte att bli några långa utläggningar i den, utan mest  väder och vind, sinnesstämning och så har jag bestämt mig för att skriva de tre bästa sakerna som hänt den dagen. 
En idé som jag fick av min gamla vän, tillika bloggvän, Maria, som skriver det på facebook varje dag. 
Känner mig nöjd med dagen, trots mindre goda resultat på vågen hos Viktväktarna, men nu är helgerna över och det är bara att ta nya tag! 

Just nu har vädret vänt igen, vinden viner runt husknutarna, fönsterrutorna skallrar och regnet piskar mot dem, men det gör inget för jag kan hålla mig inomhus och nu ska jag fortsätta njuta denna vecka på bästa sätt och ta dagen som den kommer!

4 kommentarer :

Livet och vardagen sa...

Vad härligt du har det, visst är det skönt att bara få vara! Fin dagbok, sån vill jag också ha. Var har du köpt den?

Maria Björkman sa...

Vilken vacker bok! Roligt att jag har inspirerat dig till "Dagens bästa"! Det var ett infall bara, en kväll. Sen har det fortsatt. Jag tror det är bra för sinnet, att fundera igenom dagen och uppskatta det man varit med om. Ibland blir det svårt att hitta tre grejor, ibland är det svårt att välja. Precis som livet självt!

Pia sa...

Ulla, Du hittar dagboken på Åhlens!

Maria, jag tyckte att det var en kul idé att nappa på och så älskar jag ju att skriva för hand. Kan vara lite trevligt för efterlevande att få läsa handskriven text också! :)

Kram på Er!

Livet och vardagen sa...

tack, då ska jag kolla där!