30 september 2012

Dagarna som passerar...

Inbillade mig i min sedvanliga optimism att jag nu när jag bestämt mig för att börja skriva kontinuerligt igen skulle ha tid att göra det varje dag... men tji fick jag! Veckodagarna går ju så hiskeligt fort så att man knappt hinner upp ur sängen förrän man ligger där igen. Försöker ju komma i säng i tid nuförtiden och lyckas hyfsat med det faktiskt och då blir ju inte kvällarna så långa.
Jag får kanske nöja mig med att hinna skriva lite på helgerna istället, blir det någon gång i veckan så må det vara hänt.

Helgen har varit sådär lagom skön och avkopplande som jag verkligen vill att de ska vara. Inte för mycket inplanerat så att det finns utrymme för spontanitet. Gillar ju dessutom att sova länge, så på helgerna känns det extra lyxigt att ta det lugnt och njuta av förmiddagen i lugn och ro. Hade igår fått för mig att jag skulle på tjejmiddag på kvällen och på Rockafton efter det... men ack vad jag bedrog mig!  Min goa vän (som också fått för sig det) ringde och berättade hur fel vi hade. Det är inte förrän om en månad!! Nåja, vi var inte sämre än att vi hittade på något annat istället, så det blev en spontanmiddag på restaurang  med några andra på kvällen.
Söndagen har bestått av ömsom spontanitet och lite inplanerat. Efter telefonsamtal med ex-särbon på förmiddagen beslutade vi för att mötas upp på en loppis en bit hemifrån, inte alls vad jag planerat, men väldigt trevligt. Köpte bland annat en påse färska guldgula kantareller, så väl hemkomna stekte jag oss varsin kantarellmacka och ex-särbon hade köpt varsin blåbärsbakelse. Det kallar jag söndagslyx!
Sen blev det ett besök hos mamsen, där jag satte igång med bordet jag köpte för ett tag sedan och som skall fixas i ordning tills köket blir färdigt. Blir nog riktigt fint när det är klart.
Som skön avslutning blev det också söndagsmiddag där.
Känns alltid upplyftande att ladda batterierna optimalt på helgerna eftersom veckorna är desto tuffare. Inte kul att gå upp när det är mörkt och komma hem när det är mörkt... man kanske skulle ta och skaffa sig en dagsljuslampa att vakna till. 

2 kommentarer :

Marie sa...

Låter som en skön helg med en perfekt blandning, lite av allt. Kram och hoppas du får en skön vecka.

Helens Universum sa...

Fin blogg! Låter som du haft kul ändå! Ha en härlig vecka!
Hösthälsning Helen