20 oktober 2009

Skruttfia...

är något som jag blivit kallad ofta ända sedan barnsben... kärleksfullt från mina närmaste och min barnläkare, eftersom jag haft astma sedan 2 års ålder och ofta var sjuk.

Idag är en dag då jag verkligen känner mig som en skruttfia, nacken har varit olidlig och ländryggen har hoppat snett, vilket den gör med jämna mellanrum. Började igår förstå att mina öronsusningar nog inte kom från lördagskvällens nöjen utan helt enkelt från låsningar högt uppe i nackpartiet, så jag kontaktade en kiropraktor som jag brukar få hjälp av när kroppen krisar.
Åkte hem tidigare från jobbet och har varit hemma idag eftersom jag fick en tid hos honom.
Inte nog med det, jag började också hosta och få tungt att andas i natt, så nu är det riktigt synd om mig!

Äsch.... inte då!! Självömkan hör inte till min personlighet. Motgångar får tas med jämnmod och gör att medgångarna känns ännu bättre när de infaller. Nu ber jag min skyddsängel om lite nattlig magi så att jag känner mig bättre till imorgon, eller åtminstone till fredagen, då jag och mamsen ska åka ner till Skåne för att hälsa på sonen.

Tanken är att vi åker på fredag morgon och hemåt på söndag eftermiddag. Ska bli lika mysigt som vanligt att få krama om honom och umgås. Nu har han ju dessutom flyttat till en egen lägenhet som han gärna vill visa för oss. En liten tur till IKEA blir det säkerligen och jag hoppas också att vi ska få tillfälle att åka till en god väns glashytta i Nackarp.

http://glas.michaelalmgren.se/#2

Här ovan ett litet smakprov på hans jättefina skapelser.

2 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Jo men lite synd om sig själv får man tycke ;-) Hoppas du blivit av med det onda och din låsning..

Trevligt att åka till Skåne.. Kör försiktigt ner bara..

Jag kunde inte se på smakprovet :-(

Ha en underbart bra dag..

Kram
Mia

Polargrevinnan sa...

Skruttfia - jag tycker det låter rart och sagt med kärlek ligger det fint i munnen.
Nack- och ryggont är ett gissel. Har själv atros i nacken. Och visst tycker man synd om sig själv ibland, men det är korta stunder.
Man får ta till vara på det liv man har - det går inte i repris.(Vore inte så dumt, dock utan smärta).
Hälsa på barn, det är ett verkligt glädjeämne.
Och vad stolta de är när de visar sitt boende och vad de har åstadkommit med inredning och
allt som där tillhör.
Hoppas du vaknar och känner dig bättre. Det blir trevligt att hälsa på sonen .Förstår att det är spännande att få se hur han bor.
Det blir säkert en härlig Skåne- resa - vädret skall bli skapligt.
Vilket fint ögongodis du bjuder på.
Ha det så bra önskar Viola