15 september 2010

Färgglad lycka...

Inom Stockholms läns landsting kan vi som är anställda anmäla oss till något som heter Rabattbrevet och får då med jämna mellanrum förmånliga erbjudanden inom olika områden, som t ex hälsa och friskvård, hotellövernattningar, inredning, teaterföreställningar mm. Jag har aldrig utnyttjat något utav dessa erbjudanden, knappt ens gått in och tittat på dem, förrän i förra veckan, då det kom ett erbjudande om upp till 70% rabatt på tavlor hos Wall44, där man kan beställa konst till bra priser. Kollade in erbjudandet och deras hemsida och blev otroligt sugen på att beställa några tavlor, men tänkte att jag skulle avvakta ett tag.

I måndags bestämde jag mig och beställde två underbara tavlor, en impressionistisk Vallmoäng i olja 60x80cm och en vacker reproduktion utav Gustav Klimts "Kyssen" 50x50. Snabbt gick det, och idag kunde jag med spänning och glädje hämta ut tavlorna på postens ombud och åka hem för att hänga upp dem på de platser där jag bestämt att de skulle hänga, den ena på en ensam vägg och den andra ovanför mitt piano. Med sushi och ett glas rött i soffhörnan har jag nu suttit och bara njutit. Jag bara älskar dem!!

4 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Vacra färgklickar som gör en glad..

Kram Mia

anette sa...

Hej!
Jätte fina repron :)
Men Pia, du kan väl måla egna vackra tavlor ?
Jag tittade in på sidan och kan bara säga att det va riktigt bra sida med kanon priser..
Kram i dagens blåsväder

Livskrafter sa...

Väldigt vackra skapelser mår jag säga...Härligt
kram
Emma

Jenny L sa...

Åh, så härligt Pia! Klimts tavlor är en favorit även för mig.