26 september 2010

Lycka, harmoni och själaro...

Sedan förra veckan har min tillvaro utmärkts av en otrolig harmoni och glädje. Jag känner hur jag lever med alla sinnen och försöker njuta av varje minut. Morgonpromenaderna kl 05:10 med kära grannen har blivit ett behov och en skön vana och jag mår så otroligt bra utav dem.
Powerpilatesen var en fullträff för mig som behöver träna upp ryggen och nacken och jag känner mig oerhört tillfreds efter de passen.


Och som vanligt har helgen gått i en rasande fart, fylld av massor av glädje med nära och kära. Fredagskväll med min underbara vän Anne.. gott att äta, dricka och härliga samtal och skratt om livets villervalla.
Lördag var jag hos min älskade dotter och gratulerade yngste musketören... en skön dag i närvaro av mina älsklingar som slutade med att jag tog Emil med mig hem så att han fick sova över. Vi hade en härlig kväll och förmiddag idag med massor av bus, kramar och film.

Eftersom vädret visade sig från sin vackra sidan mellan molntapparna så bestämde jag mig för att åka ut till Svanbergaskogen... där man kan gå längs sjön Erken, vandra på bergshällar, vid små bryggor och in i skogen. Den skog där vi som ungdomar vistades, killarna med mopeder och vi tjejer bakpå... där vi låg på bryggorna på sommaren och solade och nojsade som ungdomar gör. Det var länge sedan jag gick där, och några skogsvägar hade vuxit igen till smala stigar, men hittar det gör jag alltid, och det var vackert!
Tyvärr blev jag avbruten av att jourtelefonen ringde, men hade ändå hunnit fotografera och njuta en stund, så det var bara att gå tillbaka.

Energin kom som ett brev på posten och när jag kommit hem tvättade jag sovrumsfönstren, bytte gardiner och fixade sonens rum så att det är snyggt när han vill komma hem och hälsa på. Avslutade med en biltur i den mörka kvällen med en sagolikt vacker måne på himlavalvet, som följde mig längs vägen.
Ikväll känner jag mig tillfreds, lugn och har själaro.

3 kommentarer :

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Ljuvlig bild och härlig helg! Precis som du vill jag göra med barnbarnet när han blir större, bara låna hem honom!

Pia sa...

Ja, det är en ynnest att kunna ha möjligheten att få göra det. Du kommer att njuta ännu mer än nu Eva!

Livskrafter sa...

Låter som en härlig helg i harmoniska förtecken. Lovely
Kram
<emma