4 september 2010

Det var en gång... del II:II

Denna dag kl 06:30 på morgonen för 24 år sedan upplevde jag en av mina största stunder av lycka. Då föddes Du... en av de underbaraste små varelser som funnits i mina armar.
Påhejad av min kära vän Cina som deltog i förlossningen istället för Din pappa, som var på turné och som dessutom var på väg ut ur mitt liv, så tog Du Dina första andetag! Med navelsträngen ett varv runt halsen och bajsandes på golvet så att barnmorskan höll på att halka, blev det några dramatiska minutrar innan Du åter fanns nära mig.
Efter två timmar var jag nyduschad, sminkad och gick iväg med Dig i mina armar till BB-avdelningen... lycklig och stark, och ingen trodde att jag fött barn bara för en stund sedan. Mormor och storasyster fick den stora äran att komma och hälsa på och det var med stolthet och mallighet i blicken som Din syster höll Dig i sina armar. Det blev vi tre mot världen!

Vi var nära... så nära, och det kändes svårt att låta Dig åka med Din syster till pappa de helger som var era när Du var så liten, men ett barn behöver båda sina föräldrar och jag visste att Ni hade det bra där. Du växte upp till en sagolik person, full av humor, eftertanke, omtanke och lugn... alltid omtyckt av omgivningen och det har Du fortsatt med. Dina syskon kunde inte ha fått en bättre bror och min glädje är stor när jag ser Er skratta tillsammans!


Vi har gått igenom eld och vatten och det har format oss till dem vi är idag... en mor som är lycklig över att ha fått just Dig som son och en son som är stolt över den han är.

Jag älskar Dig Elias!!

4 kommentarer :

Marie sa...

En underbar beskrivning av en mors kärlek till sin son. Gratulerar till er båda! Kram

Photo by Maria sa...

Så härligt skrivet av en stolt mor.. Grattis till Elias och till dig som födde honom för 24 år sedan..

Kram Mia

Renée sa...

Så kände jag när jag fick min flicka - "Du och jag mot världen"...

anette sa...

Detta är den vilkorslösa gränslösa kärleken i ett nötskal..
Så fint beskrivet av dig.
Varmkram i sena kvällen