9 oktober 2010

Lördag - loppisdag!

Jag bara älskar helgmorgnar med långsamt uppvaknande och oplanerade dagar... så även denna lördag morgon, då jag slöade en stund innan jag klev upp för att åka till dottern för att vara barnvakt någon timme till de yngsta musketörerna när den äldste skulle på simskola... En stund av bus och gos! De är så underbara dessa små hjärtegryn som håller sin mormors hjärta i sina små händer, och det är sant nöje att få vara tillsammans med dem.

Efter barnvaktsstunden fixade jag frukost åt mig själv, den yngste sonen och flickvännen innan jag blev hämtad av ex-särbon för en fika på sta´n och några loppisar. Lördagar är perfekta loppis-dagar och det har tyvärr inte blivit så många i sommar som vi  normalt brukar åka på,
men det har ju sina naturliga skäl.
Såg den genast när jag kom in... den stod i ett hörn och lockade på mig! En munkstol, otroligt vacker, och jag gick ett varv innan jag bestämde mig! Den skulle bara med hem, trots att jag egentligen inte visste var jag skulle ställa den. Priset var 300 kr och inte prutbart, men det gjorde inget för jag var kär! När jag kom hem och googlade på munkstolar var det genomgående svaret på hur mycket en dylik stol i gott skick är värd, minst 1000 kr, och ännu gladare blev jag!


Nu står den invid mitt piano, men skall senare flyttas in i sonens rum när han flyttat "på riktigt" och jag ska göra om rummet till bibliotek.
Jag har ingen brådska, för jag älskar när han kommer hem ibland och det vill jag att han ska fortsätta med ett litet tag till så att jag hinner vänja mig långsamt!

2 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Loppisar har det blivit alldeles för lite av här med, tyvärr.. Men det sall jas g nog hinna ta igen..
Så fin stolen var och helt klart värt sitt pris..

Ha nu en fin måndag..

Kram Mia

Annika Estassy sa...

Detta var nog helt klart ett fynd! Vilket fint skick den verkar vara i. Och blir man förälskad så blir man...