20 oktober 2010

Upphittad...

Efter nästan tre dagars feber, värk i kroppen och sjuklig trötthet har det äntligen vänt!
Kollade under soffan och där låg den, en liten bit av min tappade gnista! ;)
Friskhetstecken för mig brukar först vara att jag tycker att det är långtråkigt, sedan att jag sätter igång och bakar någonting, vilket jag gjort ikväll också. Bakade äppelrutor som jag tänker glädja mina arbetskamrater med imorgon, eftersom jag vet att jag ställde till det lite genom att bli sjuk just under våra tunga arbetsveckor då det nästan är skottpengar på dem som blir sjuka.


Fick ikväll också ett ryck att äntligen välja bland mina foton till de tomma ramarna på tavelhyllan i köket, eftersom jag ledsnat på att ha kokböcker där.... man måste ju variera sig lite. När jag ledsnar igen så kanske de vackra kokböckerna åker tillbaka, eller så blir det nya foton.

2 kommentarer :

Marie sa...

En god kaka är alltid uppskattat av kollegor. Så fina dina bilder var, och så är ju variation ofta stimulerande. Kram

Photo by Maria sa...

Härligt att läsa att du mår bättre igen nu.. Tänk att gnistan låg under soffan, du skulle ha kollat där tidigare ;-) Hoppas det funkar att jobba nu med så du inte börjar för tidigt..

Kram Mia