4 oktober 2010

Min bortglömda vän...

Trots regelbundna promenader, pilatesövningar, lugn och ro och en trivsam tillvaro har en stelhet och låsning sakta smugit sig på min nacke igen och gör sig just nu påmind mest hela tiden.
Kan troligtvis bero på att vi inom två månader ska byta journalsystem på jobbet och att det just nu pågår stora utbildningsinsatser, där jag står och undervisar i stort sett 5 dagar i veckan för tillfället. Har svårt att hinna med "det vanliga" arbetet och känner mig lite frustrerad över det, trots att jobbet normalt inte brukar göra mig stressad. Vet också att det är en övergående fas, men likväl ska maskineriet rulla hela tiden. Därför känner jag det ännu viktigare att sköta om mig själv på bästa sätt så att jag orkar.

När jag kom hem idag bestämde jag mig för att åka till Åhléns för att köpa avslappnande badskum, åka till affären för att köpa mig en påse saltlakrits och choklad (min favvoblandning) och sedan ta fram min sedan ett tag bortglömda vän Spikmattan, tända ljus och ta mig ett varmt skumbad innan jag skulle mysa upp mig i soffhöran med mitt godis och en feelgood-rulle på dvd.
Har nu gjort allt utom att titta på film, för jag väljer nu att istället krypa ner i sängen med härlig meditationsmusik för avkoppling. Gör mitt bästa för att nå den avspänning jag så väl behöver för att slippa värken och hoppas att jag lyckas!
Min bortglömda vän ligger nu framme på yogamattan hela tiden så att jag ska komma ihåg att lägga mig på den en stund varje dag, för jag vet ju att den kan göra underverk!


Annars har helgen varit helt underbar! Har haft yngste sonen med flickvän hemma, umgåtts med älskade dottern och varit på tjejkväll med ett helt gäng härliga vänner som avslutades med en riktig rockkväll på lokal med allt vad det innebär! 
Det är trots allt gott att leva!

3 kommentarer :

Renée sa...

Jag använder min spikmatta massor! Den gör mig ju inte frisk men att bota en värk med en annan är en utmärkt idé! Dock kan jag inte använda den för mycket för då blir jag dålig... Hoppas du kryar på dig!

Photo by Maria sa...

Hoppas du snart blir av med din värk och att du snart får det lugnare på jobbet..

Ett bad med lite godis lät inte fel.. Saknar ett badkar.. Vi har kollat runt lite och funderar på att skaffa ett kar, men får se om vi slår till..

Kram Mia

Livskrafter sa...

Det är gott att du tar hand om dig själv...det betalar sig...på samma vis som det gör om vi INTE tar hand om oss och lyssnar på kroppen signaler
Kram
Emma