10 oktober 2010

Söndag - utflyktsdag!

Jag tror inte att någon i min närmaste omgivning lyckats undgå att hösten är min absoluta favoritårstid! Det är så oerhört vackert just nu att jag är hänförd av naturens skönhet varje minut jag tittar ut genom mitt fönster eller är utomhus. Skulle vilja suga in varje partikel av färgpigment ifrån alla guld-, brun-, grön- och rödskimrande träd för att spara i en liten ask att ta fram varje gång jag blir orolig och rastlös i själen, för dessa färger ger mig harmoni och lugn på ett sätt som är obeskrivbart!


Eftersom jag idag hade lånat ut min bil över dagen till sonen som skulle åka till Tierp för att tatuera sig, så var jag alltså billös och började redan på morgonen fundera över hur jag skulle spendera dagen, men det behövde jag inte fundera länge på. Ex-särbon ringde mig vid frukostkaffet och ville ta med mig ut på en bilutflykt till Sigtuna, så jag gjorde mig i ordning och vi for iväg. Naturligtvis var kameran med och jag försökte föreviga denna ljuvliga höstdag så mycket jag bara kunde, men till slut så insåg jag att det aldrig går att återge den känslan som hösten ger mig! Jag får helt enkelt bära alla vackra höstdagar och färger i mitt hjärta och minnas till nästa höst när naturen återigen delar med sig av sitt lugn.


Vi strosade längst vattnet, flanerade i den lilla staden, kring den gamla ruinen och åt en god middag innan vi  åkte tillbaka och jag kände mig så nöjd med dagen.
Sonen kom tillbaka mot kvällskvisten tillsammans med flickvän och bil och var också nöjd, och jag måste tillstå att det kommer att bli en vacker tatuering när den är klar.

3 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Vilken härlig dag du har haft..
Visst är hösten härlig, helst när den visar sig på det fantastiska sätt som den gjort idag..

Sov nu gott..

Kram Mia

Annika Estassy sa...

En perfekt dag! Du har en snäll ex-sambo.

Pia sa...

Ja, Annika, han är verkligen jättesnäll och jag uppskattar hans omtanke. Är bara ledsen att jag inte kan uppbåda de känslor jag egentligen skulle vilja känna, men är oerhört glad över att ha honom som vän.