16 april 2009

Det blev en blogg....

Då jag under många års tid haft förmågan att skriva ner mina tankar och funderingar.... mestadels då livet inte alltid följt de hjulspår som man önskat.... har tanken på att skriva blivit starkare och starkare hos mig.
Har skrivit dagbok... livsfunderingar... anekdoter från livet men har inte riktigt vetat vad det ska bli. En bok... en hemsida... en blogg? Nu blev det helt plötsligt solklart!
Ordet själaro har följt mig under de senaste åren och är ett av de vackraste ord jag vet - det har så många innebörder och förändras med livets gång. Jag tror också att det kan se olika ut från människa till människa. Ibland bara finns den där... ibland känns det långt bort!
Idag är en dag då sinnesfriden ligger som en varm filt runt hjärtat... utan någon som helst förklaring. Nu ska jag försöka hålla kvar känslan så länge det går... för när livet blir så där vardagstrist, rastlöst och stressat ska jag kunna komma ihåg hur det kändes och lättare nå dit igen.

Inga kommentarer :